top of page

טיפים לבחירת צלם אירועים


אם אתם, בנכם או בתכם מתחתנים או שיש לכם כל ארוע אחר - הגעתם למקום הנכון.


נתחיל עם מזל טוב!


אבל אם עדיין לא קראתם את הפוסט "איך לא לבחור צלם לחתונה - סיפור אמיתי והזוי", כדאי לכם לקרוא אותו - סיפור אמיתי בהחלט על צלמים שהגיעו לאירוע שלנו - כדי שזה לא יקרה גם לכם.


אז כדי שדבר כזה לא יקרה גם לכם, החלטתי לתת לכם כאן כמה טיפים, איך לבחור צלם לארוע השמח שלכם.


וחשוב שתזכרו, צלם סטודיו מנוסה, צלם אפנה מפורסם או אמן צילום ששמו הולך לפניו שלא צילם אירוע דומה לאירוע שלכם, הוא צלם אירועים מתחיל, והתוצאות יהיו בהתאם.


אז איך תדעו לבחור צלם? קודם כל תזכרו שצילום טוב הוא תוצאה של יצירתיות, ניסיון, טיפול נכון בתאורה, שימוש נכון בעדשות, ועריכה. אז החלטתי לתת לכם כמה טיפים שיעזרו לכם בבחירת צלם ראוי, ואתם יכולים לראות אותם כ- Check List במהלך הבחירה:


  • תוודאו שלצלם יש ניסיון רב בצילום אירועים – אל תקחו צלם מתחיל, רק צלם עם ניסיון מוכח.

  • תוודאו שהצלם כבר צילם אירועים בסוג מקום כמו זה שאתם חוגגים בו – תזכרו שאירוע יכול להתקיים באולם מואר, בגן אירועים מסודר, בחצר בית עם תאורה בעייתית, ובטבע עם תאורה סופר בעייתית לצילום, ולא לכל צלמי האירועים – גם המנוסים שבהם - יש ניסיון בסוג כזה של מקום.

  • תתעקשו לראות אלבומי תמונות של אירועים שצילם הצלם – אל תסתפקו בתמונות בודדות שנבחרו בקפידה על ידי הצלם, ולא באלבום אחד, תתעקשו על אלבומים מאירועים שונים, ובמיוחד חשוב אלבום מסוג האירוע שלכם עם תנאי תאורה דומים.

  • תתעקשו לדבר עם לקוחות של הצלם – אפילו כדאי להיפגש איתם, לוודא שאינם חבריו של הצלם, וכמובן תסתכלו באלבומים שלהם, ותראו את התוצאות של הצילום. אל תסתפקו בביקורות באינטרנט. חשוב שמי שתפגשו יהיו כאלו שחגגו במקום דומה ובשעות דומות למקום שבו מתקיים האירוע שלכם.

  • תבדקו עם איזה ציוד צילום משתמש הצלם, ותוודאו שיש לצלם מצלמה ועדשות איכותיות.

  • תוודאו עם איזה ציוד תאורה משתמש הצלם, ותוודאו שיש לצלם ציוד תאורה שמתאים לתאורה במקום האירוע שלכם. ובמקומות עם תאורה בעייתית, תוודאו גם שיש לו עוזרים, שיכולים לעזור לו עם עמודי תאורה או פתרון מתאים אחר (ולא רק בטקס).

  • תוודאו מי צלמי המשנה שמגיעים עם הצלם ושהם בעלי ניסיון – תזכרו שהם מצלמים חלק לא מבוטל מהתמונות שלכם, לא פחות מהצלם הראשי.

  • תבדקו מי עורך את התמונות לאחר האירוע - מה הניסיון שיש לו, ובצפיה באלבומים תוודאו שאתם אוהבים את התוצר המוגמר – מה מצולם בהן, שהנושא בתמונה לא מטושטש (אם כי רקע מטושטש יכול להיות מצוין), לא חתוכות בצורה לא טובה, אין רעש בתמונות, אין כתמי אור וצל על האנשים, והתמונות מחמיאות למצולמים.

  • תכתבו בחוזה שהתמונות שייכות לכם – צלמים רבים כותבים בחוזה שהתמונות שייכות להם(!). דעו לכם שלפי החוק התמונות תמיד שייכות לצלם גם אם לא כתבו זאת בהסכם, וגם אם העבודה מוזמנת והם קבלו תמורה עבור הצילום. הדרך היחידה לגרום לכך שהתמונות יהיו שייכות לכם ולא לצלם, היא לכתוב את זה במפורש בהסכם.

  • תכתבו בהסכם שאסור לצלם להשתמש בתמונות שלכם - צלמים רבים כותבים בחוזה שמותר להם להשתמש בתמונות לצרכי פרסום. אתם והאורחים שלכם לא דוגמנים שלהם, ואם הם רוצים להשתמש בכם כדוגמנים – שישלמו - בדיוק כפי שאתם משלמים להם עבור העבודה שלהם. ואם בכל זאת אתם רוצים לפרגן להם ולתת להם לפרסם, עדיף שתאשרו להם (בכתב) רק לאחר שתראו את התמונות - אילו תמונות מותר להם לפרסם ואילו לא.

ואם הצלם לא עומד בקריטריונים שלכם – אל תתפשרו ותחפשו צלם אחר.

אז מזל טוב באירוע !

נ.ב אתם מוזמנים לשתף אותנו בסיפורים האישיים שלכם בבחירת הצלם לארוע שלכם (אבל כמובן בלי שיימינג ובלי להזכיר שמות!).

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square

03-9476661

 All rights reserved to 1StopShot

  • Facebook Social Icon

כל הזכויות שמורות ל- 1StopShot

bottom of page